20 Kasım 2012 Salı

Küçük bir gezi

Aslında önceden planlanmış bir gezi olsa da, ben yine son dakika hazırlanarak "Huylu huyundan vazgeçmez"atasözünü bir kez daha duydum.Neyse ki yetiştim.

Yola çıkmadan önce şöyle bir gezi bloglarına baktım ama Kütahya ile ilgili güzel bir yazı bulamadım.Böylece iş başa düştü.

Yolunuz Kütahya'ya düşerse Ilıca,Yoncalı(buralarda kaplıca keyfi yapabilirsiniz);Çamlıca,Frig Vadisi,Köprüören(Turgut Özal döneminde örnek köy seçilmiş),Çavdarhisar'ı gezin derim.Biz bu seferlik Çavdarhisar'daki Zeus Tapınağı'na uğrayamadık.Belki siz uğrarsınız :)

Bir de Kütahya'ya gidip de haşhaşlı pide,hamursuz,tirit,helva yemeden olmaz söyleyeyim.Bunlarla ilgili adresleri yazının sonuna sakladım.







LEZZET DURAKLARI:

Nefis Köfte:Sadettin Camii'sinin karşısında,Kütahya eski çarşıda küçük bir dükkan.Aslında 2 katlı bir esnaf lokantası.Özelliği tabii ki nefis köfteleri.Köftenin üstüne kaymaklı ekmek kadayıfı da cabası.Uyarıyorum bir porsiyon yetmeyebilir :)



Helvacı Sabri:Samanpazarı caddesinde,1938'den beri hizmet veren enfes lezzetleri bulunan dükkan.Köpük helva,lokumlar,nar helvasından çeşit çeşit tahin helvalarına değişik lezzetler için           YUMMY:)



Osmanlı Fırını:Kütahya'nın neyi meşhur sorusunun cevabı:)Haşhaşlı pide ve hamursuz yemeden ayrılmayın derim.Hatta bizim gibi eve paket de alın :) Mithatpaşa cad.Şevelli Camii karşısı





2 yorum:

  1. Benim güzel memleketim<3 Fotoğraflarda ne tatlı çıkmışsınız:)

    Çavdartepe değil ama orası ya Çavdarhisar:)

    Sevgilerimle
    Sümeyra

    birdilimportakal.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sümeyra :)Düzeltmemi yaptım hemen,Çavdarhisar'a gidebilseydim yanılmazdım böyle :)Bir de blogun çok güzelmiş

      Sevgiler

      Sil